Trevor Howard otrzymał propozycję zagrania Edgara Trenta.
W trakcie rabowania pociągu linia telegraficzna biegnąca obok torów, pojawia się i znika między kolejnymi ujęciami.
W trakcie rabowania pociągu, drugi most, pod którym musi się schylać Pierce, jest wykonany całkowicie z metalu. Tak nie tworzono mostów do roku 1855, a akcja filmu dzieje się rok wcześniej.
Wysokie platformy sięgające podłóg pociągów, widoczne w filmie, nie były tworzone na stacjach kolejowych do roku 1870. Akcja filmu dzieje się kilkanaście lat wcześniej.
Główna linia Folkestone zawsze była dwutorowa, a nie jednotorowa, jak to widać w filmie.
Gdy Edward i Agar szukają w piwnicy jednego z kluczy do sejfu, pomagają sobie elektryczną latarką. Akcja filmu rozgrywa się w połowie XIX wieku, kilkadziesiąt lat przed wynalezieniem latarek.
W domu publicznym słychać piosenki pt. "Champagne Charlie" oraz "Pretty Polly Perkins of Paddington Green". Oba utwory powstały w latach 60 XIX wieku, podczas gdy akcja filmu rozgrywa się dekadę wcześniej.
Film kręcono w Bray, Cork, Dublinie i Moate (Irlandia) oraz w Pinewood Studios (Anglia, Wielka Brytania).
Sean Connery spędził kilka dni biegając po dachu pędzącego pociągu. Pociąg miał jechać z prędkością 35 mil na godzinę, Connery jednak twierdził, iż jechał szybciej. Jego przypuszczenia potwierdził pilot helikoptera i okazało się, że pociąg jechał z ponad 55 mil na godzinę.
Włosy Michaela Crichtona, reżysera filmu, zajęły się ogniem, gdy kręcił z bliska lokomotywę parową.
Lokomotywa użyta w filmie nie miała dostatecznie dużo mocy, aby pociągnąć wszystkie wagony, dlatetgo inna lokomotywa została zamaskowana tak, aby wyglądała jak zwykły wagon, by pomóc w ciągnięciu ciężaru.
Pies wykorzystany w filmie pojawia się w dwóch scenach. Za pierwszym razem widzimy go w Irlandii, za drugim w Pinewood. Aby uniknąć sześciomiesięcznej kwarantanny, którą powinny przejść wszystkie zwierzęta, pies został przemycony drogą morską.
Podczas zdjęć na stacji w Dublinie, z jednej z lokomotyw na tory wyciekła spora ilość paliwa. Gdy lokomotywa parowa wykorzystywana w filmie podjechała na peron, iskry wydobywające się spod niej zapaliły benzynę, powodując wielki pożar.
Film został zatytułowany "Pierwszy wielki napad na pociąg" ("The First Great Train Robbery"), by odróżnić go od wydarzenia kradzieży dwóch milionów funtów z pociągu przewożącego pocztę z 1964 roku, które to wydarzenie znane jest jako "Wielki napad na pociąg" ("The Great Train Robbery").
Zdjęcia do filmu kręcono od 17 kwietnia do lipca 1978 roku.